Sirri Media printti

Printti toimii edelleen – käytä sitä tehokkaasti

Printti eli painojulkaisu on käyttökelpoinen yhä, vaikka mainostaminen sähköistyy monin eri tavoin kaiken aikaa. Verkon ulkopuolella on kuitenkin paljon ihmisiä, joita kenties haluat tavoittaa asiakkaaksesi?  Esitteillä, käyntikorteilla, julisteilla, lehti-ilmoituksilla ja flyereilla lisäät merkittävästi yrityksesi näkyvyyttä. Painotuotteita tarvitset lisäksi messumateriaaleihin, julisteisiin, roll-uppeihin, opasteisiin, kyltteihin, ruokalistoihin, lahjakortteihin, paperisiin kanta-asiakaskortteihin, ohjelmaesitteisiin, kutsuihin ym.

Paperilla ohjaat ihmiset myös verkkosivuillesi

Suorissa kohtaamisissa ja eri tilaisuuksissa on hyvä olla mukana jotain kättä pidempää ja varsinkin jos suullinen myyntityö ei ole ominta alaasi, on printti ehdoton apu. Printillä voit tehostaa samalla myös asiakasvirtaa verkkosivuillesi. Lisää kaikkiin painojulkaisuihin verkkosivujesi osoite ja sinne johtava QR-koodi. Some-kanavat tietenkin näkyviin, jos olet niissä yritykselläsi mukana.

 

Näin teet helposti toimivan kaksipuoleisen flyerin

Esimerkki flyerista
Kuvat: Shutterstock / Pixabay
  • Alkuun houkutteleva otsikko, mitä tarjoat, kuinka kauan ja mihin hintaan?
  • Siisti ja selkeä ulkoasu, yrityksesi tyylin mukaisesti.
  • Paperi on hyvä olla paksumpaa ja kestävämpää kuin tavallinen tulostuspaperi.
  • Älä ahda liikaa tekstiä, tiivistä asia.
  • Tarkista, että kuvat ovat hyvälaatuisia ja soveltuvat tulostettavaksi ja painettavaksi. Muista tekijänoikeudet.
  • Yrityksen nimi ja logo mukaan, ehkä myös oma kuvasi?
  • Yhteystiedot selvästi, toimintakehoite ”soita heti”, ”tule tutustumaan” tai ”pyydä tarjous”.
  • Sähköpostiosoite omalla ja yrityksen nimellä, luotettavuuden lisäämiseksi. Vältä yrityskäytössä osoitteita gmail, hotmail, tai luukku.com.
  • Lisää kaikkiin printteihin nettisivujesi osoite, sekä QR-koodi älypuhelinkäyttäjiä varten.
  • Flyerista irti leikattava kuponki, jolla asiakas saa esimerkiksi alennusta tuotteistasi.

 

Jos tulostat itse, huomioi reunoille jäävä valkoinen marginaali. Useimmat tulostimet eivät tulosta ilman reunuksia. On hyvä muistaa, että tulostaminen tulee kalliiksi, papereineen ja värikasetteineen. Suosittelenkin painattamista digipainossa saadaksesi laadukasta jälkeä. Digipainatus on nykyään edullista ja kaikeksi onneksi yhä useampi paino käyttää ympäristömerkittyjä painomateriaaleja.

Tämän esimerkin mukaisen A5 kokoinen flyerin painatushinta on n.120 – 150 euroa (alv 0%) painotalosta riippuen.
  • painosmäärä 500 kpl
  • kaksipuoleinen painatus
  • neliväri
  • päällystetty paperi 200g
  • puhtaaksi leikkaus

 

KIERRÄTYS VINKKI

Leikattavan kupongin sijaan, pyydä ihmisiä palauttamaan flyeri kokonaisuudessaan. Takaisin saamasi flyeri toimii siten alennukseen oikeuttavana. Jos printit eivät ole nurhautuneet ja asiasisältö pysyy ennallaan voit jakaa flyerit uudelleen.

 

Tarvitsetko painojulkaisujen suunnittelijaa? Ota yhteyttä. Teen myös tarvittaessa tarjouspyynnöt painotaloihin.

 

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Jaa artikkeli
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on TumblrPin on Pinterest